Блог

Защо сънят е важен за горенето на мазнини?

Защо сънят е важен за горенето на мазнини?

Всички сме чували израза „От сън спомени няма“ и това може да е донякъде вярно, но аз се питам колко ли ще са пълноценни и приятни тези спомени, след като не сме си отпочинали добре? Непрекъснато чуваме колко е важен съня, но въпреки това не си отдаваме необходимото време да се наспим. Често пренебрегваме съня по различни причини – за да постигнем по-високи резултати в работата или университета или да се забавляваме цяла нощ с приятелите си.

Е, за съжаление тези компромиси със съня ни струват доста скъпо. Те се отразяват зле не само на нашето здраве и външен вид, но и познайте – те нарушават нашия метаболизъм и забавя горенето на мазнините.

Ако искате да научите как точно сънят влияе върху теглото ни, продължавайте да четете…

Сигурна съм, че в края на статията вече ще сте се замислили сериозно дали да се наспите пълноценно следващия път.  

Защо сънят ни спира да имаме мечтаното тяло?

Причина #1: Когато не се наспиваме, приемаме повече калории

Какво да ви кажа…хормони. Ако сте от хората, които често си отнемат няколко часа от полагащия се сън, то е много вероятно да сте си довлекли хормонален дисбаланс. От гледна точка на топенето на мазнини най-важните хормони, които се засягат при липсата на сън са : лептин, кортизол и грелин.

Лептинът е хормонът на ситостта – неговата роля е да сигнализира на мозъка ви кога да спрете да ядете. Когато нивата на лептин са завишени усещате ситост, а когато са понижени изпитвате глад.

Грелинът е известен като хормонът на глада и изпълнява функцията да ви сигнализира, когато сте гладни. Когато нивата му са завишени чувствате глад, а когато стойностите му са ниски- гладът отшумява.

При липсата на сън нивата на тези хормони се нарушават и апетита и метаболизма ви излизат извън контрол.

Изследванията доказват, че при хората, които спят по 5 или по-малко часа на денонощие, нивата на лептин се понижават, а тези на грелин се покачват и се получава така, че изпитвате нужда от по-големи количества храна през по-кратки интервали.

Друго проучване сочи, че хората, които не са си набавили достатъчно сън, са много по-склонни да избират вредни храни.

В същото време при липсата на сън се увеличават нивата на хормона на стреса – кортизол, което допълнително стимулира апетита.

Причина #2 Липсата на сън води до по-бавно изгаряне на мазнините

Липсата на сън не само ни кара да приемаме повече калории, но и забавя тяхното изгаряне. Изследванията доказват, че добре наспалият се организъм изгаря мазнините много по-ефективно, отколкото недоспалият.

Причината за това е, че недоспиването нарушава глюкозния метаболизъм и в следствие тялото започва да натрупва калориите във формата на мазнини, вместо да ги изгаря за енергия.

Причина #3 Недоспиването води до централно (висцерално) затлъстяване

Ако не се наспивате е възможно да увеличите висцеларната мастна тъкан в тялото си. Вероятно се питате какво е „висцеларна тъкан“?

Това са мазнините около вашите вътрешни органи- бъбреци, панкреас, черен дроб и тънките черва. Тези мазнини се различават от подкожните по това, че са много по-опасни за здравето. Високите нива на висцеларна мастна тъкан могат да доведат до много заболявания – диабет, сърдечни заболявания, инсулинова резистенстност и други.

Ако имате „коремче“ е много вероятно да имате висцеларно затлъстяване. Изследвания показват, че при хората, които често спят по 5 или по-малко часа има увеличение на висцеларната мастна тъкан с цели 32%.

Причина #4 Недоспиването изпива силата за тренировка

За пълноценната тренировка е необходима сила и енергия, а те се набавят най-вече от качествения сън.

Между качеството на съня и ефективността от тренировките съществува връзка, която не трябва да се пренебрегва. Когато сме недоспали се чувстваме по-изтощени и се затрудняваме в правилното изпълнение и интезитета на упражненията.

Сънят освен всичко е най-важният период за възстановяването на разкъсаните мускулни влакна. Ако искате да отивате на тренировките си заредени със нови сили за физическо натоварване е добре да се замислите сериозно за осигуряването на 8 часа сън на ден.

Вземи сега с 20% ОТСТЪПКА моята книга 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ рецепти от тук. Започни своя здравословен начин на живот!

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Статии

Блог

Защо сънят е важен за горенето на мазнини?

Защо сънят е важен за горенето на мазнини?

Всички сме чували израза „От сън спомени няма“ и това може да е донякъде вярно, но аз се питам колко ли ще са пълноценни и приятни тези спомени, след като не сме си отпочинали добре? Непрекъс Всички сме чували израза „От сън спомени няма“ и това може да е донякъде вярно, но аз се питам колко ли ще са пълноценни и приятни тези спомени, след като не сме си отпочинали добре? Непрекъс 2017-10-16T08:20:00-04:00 Защо сънят е важен за горенето на мазнини?

Всички сме чували израза „От сън спомени няма“ и това може да е донякъде вярно, но аз се питам колко ли ще са пълноценни и приятни тези спомени, след като не сме си отпочинали добре? Непрекъснато чуваме колко е важен съня, но въпреки това не си отдаваме необходимото време да се наспим. Често пренебрегваме съня по различни причини – за да постигнем по-високи резултати в работата или университета или да се забавляваме цяла нощ с приятелите си.

Е, за съжаление тези компромиси със съня ни струват доста скъпо. Те се отразяват зле не само на нашето здраве и външен вид, но и познайте – те нарушават нашия метаболизъм и забавя горенето на мазнините.

Ако искате да научите как точно сънят влияе върху теглото ни, продължавайте да четете…

Сигурна съм, че в края на статията вече ще сте се замислили сериозно дали да се наспите пълноценно следващия път.  

Защо сънят ни спира да имаме мечтаното тяло?

Причина #1: Когато не се наспиваме, приемаме повече калории

Какво да ви кажа…хормони. Ако сте от хората, които често си отнемат няколко часа от полагащия се сън, то е много вероятно да сте си довлекли хормонален дисбаланс. От гледна точка на топенето на мазнини най-важните хормони, които се засягат при липсата на сън са : лептин, кортизол и грелин.

Лептинът е хормонът на ситостта – неговата роля е да сигнализира на мозъка ви кога да спрете да ядете. Когато нивата на лептин са завишени усещате ситост, а когато са понижени изпитвате глад.

Грелинът е известен като хормонът на глада и изпълнява функцията да ви сигнализира, когато сте гладни. Когато нивата му са завишени чувствате глад, а когато стойностите му са ниски- гладът отшумява.

При липсата на сън нивата на тези хормони се нарушават и апетита и метаболизма ви излизат извън контрол.

Изследванията доказват, че при хората, които спят по 5 или по-малко часа на денонощие, нивата на лептин се понижават, а тези на грелин се покачват и се получава така, че изпитвате нужда от по-големи количества храна през по-кратки интервали.

Друго проучване сочи, че хората, които не са си набавили достатъчно сън, са много по-склонни да избират вредни храни.

В същото време при липсата на сън се увеличават нивата на хормона на стреса – кортизол, което допълнително стимулира апетита.

Причина #2 Липсата на сън води до по-бавно изгаряне на мазнините

Липсата на сън не само ни кара да приемаме повече калории, но и забавя тяхното изгаряне. Изследванията доказват, че добре наспалият се организъм изгаря мазнините много по-ефективно, отколкото недоспалият.

Причината за това е, че недоспиването нарушава глюкозния метаболизъм и в следствие тялото започва да натрупва калориите във формата на мазнини, вместо да ги изгаря за енергия.

Причина #3 Недоспиването води до централно (висцерално) затлъстяване

Ако не се наспивате е възможно да увеличите висцеларната мастна тъкан в тялото си. Вероятно се питате какво е „висцеларна тъкан“?

Това са мазнините около вашите вътрешни органи- бъбреци, панкреас, черен дроб и тънките черва. Тези мазнини се различават от подкожните по това, че са много по-опасни за здравето. Високите нива на висцеларна мастна тъкан могат да доведат до много заболявания – диабет, сърдечни заболявания, инсулинова резистенстност и други.

Ако имате „коремче“ е много вероятно да имате висцеларно затлъстяване. Изследвания показват, че при хората, които често спят по 5 или по-малко часа има увеличение на висцеларната мастна тъкан с цели 32%.

Причина #4 Недоспиването изпива силата за тренировка

За пълноценната тренировка е необходима сила и енергия, а те се набавят най-вече от качествения сън.

Между качеството на съня и ефективността от тренировките съществува връзка, която не трябва да се пренебрегва. Когато сме недоспали се чувстваме по-изтощени и се затрудняваме в правилното изпълнение и интезитета на упражненията.

Сънят освен всичко е най-важният период за възстановяването на разкъсаните мускулни влакна. Ако искате да отивате на тренировките си заредени със нови сили за физическо натоварване е добре да се замислите сериозно за осигуряването на 8 часа сън на ден.

Вземи сега с 20% ОТСТЪПКА моята книга 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ рецепти от тук. Започни своя здравословен начин на живот!

 

, , ,