Блог

Какво да консумираме през зимата, за да запазим фигурата си?

Какво да консумираме през зимата, за да запазим фигурата си?

Макар и слънцето все още да се прокрадва през тлъстата обвивка от облаци, мириса на въздуха ясно ни подсказва, че идва зима и топлите дни са все по-голяма рядкост. А всяка от нас знае какво значи това – ние жените обичаме да прекарваме студените дни сгушени под меката завивка с интересна книга и чаша топъл чай в ръка. Докато през лятото сме по-активни и предпочитаме по-леки храни, в зимния сезон ние сме по-мудни и имаме нужда от повече топлина, почивка и по-калорична храна.

Та в този ред на мисли, заедно с обилните трапези и липсата на достатъчно активност през зимата извивките и формите ни могат да придобият по-пищен вид, ако не внимаваме. И все пак има причина през зимата да имаме нужда от по-тежки и обилни ястия – организмът и тялото сами ни подсказват от какво имат нужда. През студените месеци ние имаме по-специфични нужди и трябва да се съобразяваме с тях, за да се чувстваме добре и да сме здрави. Тогава ние се нуждаем от повече време прекарано на топло, повече сън и по-различна храна.

И понеже зимата наистина предразполага към напълняване, ще ви предложа няколко начина, с които да дадете на организма си всичко необходимо, за да се чувства добре, без това да се отрази на кантара:

Яжте „земни“ храни

Сезонното хранене винаги е било най-добрия хранителен режим. Това се дължи на факта, че през различните сезони организмът ни се нуждае от различни количества от различните хранителни вещества. А природата си знае работата и ни доставя най-подходящите за консумация продукти в съответния сезон. Забелязали ли сте, че през лятото плодовете и зеленчуците са по-воднисти и имат охлаждаш ефект? През зимата обаче те са по-богати на въглехидрати, протеини и мазнини и имат затоплящ ефект- така е, защото тогава имаме нужда от по-солидна храна. През зимата е сезона на бобовите и кореноплодните растения и те могат да ви дадат енергията, от която се нуждаете. Затова когато температурите клонят около нулата или под нея наблегнете на продуктите според сезона- картофи, моркови, целина, цвекло, тиква зеле, ряпа, круши или ябълки.

Консумирайте топли напитки

Както вече споменах, през зимата имаме нужда от повече топлина. Подходящи за сезона са топлите ароматни чайове, бульони и супи, а студените напитки не са препоръчителни. Стартирайте деня със сгряваща напитка от вода с лимон, освен че ще ви стопли и тонизира, ще активизира и обмяната на веществата през целия ден. Друг вариант е топъл чай с джинджифил и лимон – гарантирам, че ако го консумирате редовно ще ускорите драстично изгарянето на мазнините.

Използвайте естествени имуностимуланти

Зимата крие опасност не само за фигурата ни, но и това да си навлечем някоя настинка или вирус. За да сме здрави и неподатливи на вирусни инфекции е важно да укрепим добре имунната си система. В помощ за това се притичват естествените имуностимуланти, които поддържат имунитета ни във върховна форма, за да може организмът ни да се предпази и да пребори всички инфекции, бактерии и вируси. Такива стимуланти се чесъна, хряна, джинджифила, черния бъз и пчелните продукти.

Какво друго?

Това, че е зима и разнообразието от плодове и зеленчуци е по-ограничено, не значи, че трябва да ги оставяме на заден план. Не забравяйте, че те са източници на витамини, минерали и други полезни вещества, които са изключително важни, за да е крепка имунната ни система.

Макар, че през зимата е хубаво да наблягаме на топлите ястия и напитки, не забравяйте, че зеленчуците и плодовете притежават най-много полезни вещества, когато ги консумираме в суров вид. Не забравяйте салатите и яжте пресни плодове.

Други зеленчуци, които е добре да консумирате през зимата са лук, зелен боб, магданоз, кълнове, чушки, соя, спанак, броколи и карфиол. Плодовете, които можете да закупите през зимата без страх, че са натъпкани с пестициди са авокадото, грейпфрута, бананите и лимоните.

Ако искаш да запазиш фигурата си през зимата, в новата ми книга ще откриеш много рецепти с изчислени калории, които ще ти помогнат да го постигнеш. Поръчай сега 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ РЕЦЕПТИ от тук.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Статии

Блог

Какво да консумираме през зимата, за да запазим фигурата си?

Какво да консумираме през зимата, за да запазим фигурата си?

Макар и слънцето все още да се прокрадва през тлъстата обвивка от облаци, мириса на въздуха ясно ни подсказва, че идва зима и топлите дни са все по-голяма рядкост. А всяка от нас знае какво з Макар и слънцето все още да се прокрадва през тлъстата обвивка от облаци, мириса на въздуха ясно ни подсказва, че идва зима и топлите дни са все по-голяма рядкост. А всяка от нас знае какво з 2017-10-30T07:36:00-04:00 Какво да консумираме през зимата, за да запазим фигурата си?

Макар и слънцето все още да се прокрадва през тлъстата обвивка от облаци, мириса на въздуха ясно ни подсказва, че идва зима и топлите дни са все по-голяма рядкост. А всяка от нас знае какво значи това – ние жените обичаме да прекарваме студените дни сгушени под меката завивка с интересна книга и чаша топъл чай в ръка. Докато през лятото сме по-активни и предпочитаме по-леки храни, в зимния сезон ние сме по-мудни и имаме нужда от повече топлина, почивка и по-калорична храна.

Та в този ред на мисли, заедно с обилните трапези и липсата на достатъчно активност през зимата извивките и формите ни могат да придобият по-пищен вид, ако не внимаваме. И все пак има причина през зимата да имаме нужда от по-тежки и обилни ястия – организмът и тялото сами ни подсказват от какво имат нужда. През студените месеци ние имаме по-специфични нужди и трябва да се съобразяваме с тях, за да се чувстваме добре и да сме здрави. Тогава ние се нуждаем от повече време прекарано на топло, повече сън и по-различна храна.

И понеже зимата наистина предразполага към напълняване, ще ви предложа няколко начина, с които да дадете на организма си всичко необходимо, за да се чувства добре, без това да се отрази на кантара:

Яжте „земни“ храни

Сезонното хранене винаги е било най-добрия хранителен режим. Това се дължи на факта, че през различните сезони организмът ни се нуждае от различни количества от различните хранителни вещества. А природата си знае работата и ни доставя най-подходящите за консумация продукти в съответния сезон. Забелязали ли сте, че през лятото плодовете и зеленчуците са по-воднисти и имат охлаждаш ефект? През зимата обаче те са по-богати на въглехидрати, протеини и мазнини и имат затоплящ ефект- така е, защото тогава имаме нужда от по-солидна храна. През зимата е сезона на бобовите и кореноплодните растения и те могат да ви дадат енергията, от която се нуждаете. Затова когато температурите клонят около нулата или под нея наблегнете на продуктите според сезона- картофи, моркови, целина, цвекло, тиква зеле, ряпа, круши или ябълки.

Консумирайте топли напитки

Както вече споменах, през зимата имаме нужда от повече топлина. Подходящи за сезона са топлите ароматни чайове, бульони и супи, а студените напитки не са препоръчителни. Стартирайте деня със сгряваща напитка от вода с лимон, освен че ще ви стопли и тонизира, ще активизира и обмяната на веществата през целия ден. Друг вариант е топъл чай с джинджифил и лимон – гарантирам, че ако го консумирате редовно ще ускорите драстично изгарянето на мазнините.

Използвайте естествени имуностимуланти

Зимата крие опасност не само за фигурата ни, но и това да си навлечем някоя настинка или вирус. За да сме здрави и неподатливи на вирусни инфекции е важно да укрепим добре имунната си система. В помощ за това се притичват естествените имуностимуланти, които поддържат имунитета ни във върховна форма, за да може организмът ни да се предпази и да пребори всички инфекции, бактерии и вируси. Такива стимуланти се чесъна, хряна, джинджифила, черния бъз и пчелните продукти.

Какво друго?

Това, че е зима и разнообразието от плодове и зеленчуци е по-ограничено, не значи, че трябва да ги оставяме на заден план. Не забравяйте, че те са източници на витамини, минерали и други полезни вещества, които са изключително важни, за да е крепка имунната ни система.

Макар, че през зимата е хубаво да наблягаме на топлите ястия и напитки, не забравяйте, че зеленчуците и плодовете притежават най-много полезни вещества, когато ги консумираме в суров вид. Не забравяйте салатите и яжте пресни плодове.

Други зеленчуци, които е добре да консумирате през зимата са лук, зелен боб, магданоз, кълнове, чушки, соя, спанак, броколи и карфиол. Плодовете, които можете да закупите през зимата без страх, че са натъпкани с пестициди са авокадото, грейпфрута, бананите и лимоните.

Ако искаш да запазиш фигурата си през зимата, в новата ми книга ще откриеш много рецепти с изчислени калории, които ще ти помогнат да го постигнеш. Поръчай сега 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ РЕЦЕПТИ от тук.

, ,