Блог

4 често срещани грешки, които правите след тренировка

4 често срещани грешки, които правите след тренировка

Грешка #1 Не правите стречинг

След тренировка всеки бърза да се изнесе по-бързо от залата и да се прибере. Факт е, че повечето от хората не обичат разтягането след тренировка- смятат го за скучно и бавно, но то е наистина важно. Предполагам, мислите, че главната причина да го правим е, че подобрява гъвкавостта и обхвата на движение на ставите, но това не е изчерпателния отговор.

В края на всяка интензивна тренировка е важно темпото да се намали постепенно, защото рязкото спиране стресира тялото и нарушава кръвоообращението и притокът на кислород към мозъка, което може да доведе замайване и дори световъртеж. Затова в края на тренировката се препоръчва поне 10 минутно разтягане, което да нормализира сърдечния и дихателния ритъм и да подобри кръвообращението. Освен това стречинг упражненията позволяват възстановяването на мускулите след тренировка да се случи плавно и постепенно, както трябва да бъде!

Грешка #2 Не се храните

Ние жените сме много суетни и искаме да стопим мазнините възможно най-бързо, което ни кара да правим грешки, които влияят зле на отслабването и на нашето здраве. Е, една от най-честите грешки, които правим след тренировка е да пропускаме да се нахраним, за да не възвърнем калориите, които сме изгорили туко що.

Какво се случва реално, когато пропуснете да се нахраните след тренировка? По-скоро рискувате да загубите натрупаната мускулна маса, а не мазнините. Но освен това има опасност да възпалите сухожилията и да забавите процеса на възстановяване на мускулните влакна.

Когато целите покачване на мускулната маса е добре след тренировка да приемате бързи въглехидрати в комбинация с бързи протеини. Но ако целите изчистване е достатъчно да приемете бърз протеин. Така ще възстановите организма.

Грешка #3 Не пиете вода

Едва ли е изненада, че хидратацията е изключително важна след тренировка. Освен, че организмът трябва да възстанови загубените по време на тренировка течности, водата играе роля да охлади загретите мускули и да транспортира хранителните вещества до тях.

Ако искате да разберете колко точно трябва да пиете, се претеглете точно преди и веднага след тренировка. Теглото, което сте изгубили умножете по 1,5. Например, ако сте загубили 400 грама по време на тренировка, след това трябва да изпиете 600мл. вода. Не е задължително да изпиете всичко наведнъж, но колкото по-бързо го направите, толкова по-бързо ще възстановите температурата на тялото и сърдечния ритъм.

Грешка #4 Не се наспивате

Сънят е най-важният фактор за възстановяването след тренировка. Това е най-ценното време за възстановяване, защото тогава в организма протича подмяна на повредената мускулна тъкан с нова. Единственото време, в което мускулите растат до пълния си капацитет е по време на сън. А от друга страна качествения сън засилва тонуса, подобрява паметта и намалява стреса, което ни помага да сме ползотворни през деня.

Вземи сега моята нова книга 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ РЕЦЕПТИ+ Хранителен дневник и стартирай своя нов начин на живот. Разбери повече от тук.

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Статии

Блог

4 често срещани грешки, които правите след тренировка

4 често срещани грешки, които правите след тренировка

Грешка #1 Не правите стречинг След тренировка всеки бърза да се изнесе по-бързо от залата и да се прибере. Факт е, че повечето от хората не обичат разтягането след тренировка- смятат го за скучно и бавно, но то е наистина важно. Предполагам, мислите, че г Грешка #1 Не правите стречинг След тренировка всеки бърза да се изнесе по-бързо от залата и да се прибере. Факт е, че повечето от хората не обичат разтягането след тренировка- смятат го за скучно и бавно, но то е наистина важно. Предполагам, мислите, че г 2017-10-30T10:19:00-04:00 4 често срещани грешки, които правите след тренировка

Грешка #1 Не правите стречинг

След тренировка всеки бърза да се изнесе по-бързо от залата и да се прибере. Факт е, че повечето от хората не обичат разтягането след тренировка- смятат го за скучно и бавно, но то е наистина важно. Предполагам, мислите, че главната причина да го правим е, че подобрява гъвкавостта и обхвата на движение на ставите, но това не е изчерпателния отговор.

В края на всяка интензивна тренировка е важно темпото да се намали постепенно, защото рязкото спиране стресира тялото и нарушава кръвоообращението и притокът на кислород към мозъка, което може да доведе замайване и дори световъртеж. Затова в края на тренировката се препоръчва поне 10 минутно разтягане, което да нормализира сърдечния и дихателния ритъм и да подобри кръвообращението. Освен това стречинг упражненията позволяват възстановяването на мускулите след тренировка да се случи плавно и постепенно, както трябва да бъде!

Грешка #2 Не се храните

Ние жените сме много суетни и искаме да стопим мазнините възможно най-бързо, което ни кара да правим грешки, които влияят зле на отслабването и на нашето здраве. Е, една от най-честите грешки, които правим след тренировка е да пропускаме да се нахраним, за да не възвърнем калориите, които сме изгорили туко що.

Какво се случва реално, когато пропуснете да се нахраните след тренировка? По-скоро рискувате да загубите натрупаната мускулна маса, а не мазнините. Но освен това има опасност да възпалите сухожилията и да забавите процеса на възстановяване на мускулните влакна.

Когато целите покачване на мускулната маса е добре след тренировка да приемате бързи въглехидрати в комбинация с бързи протеини. Но ако целите изчистване е достатъчно да приемете бърз протеин. Така ще възстановите организма.

Грешка #3 Не пиете вода

Едва ли е изненада, че хидратацията е изключително важна след тренировка. Освен, че организмът трябва да възстанови загубените по време на тренировка течности, водата играе роля да охлади загретите мускули и да транспортира хранителните вещества до тях.

Ако искате да разберете колко точно трябва да пиете, се претеглете точно преди и веднага след тренировка. Теглото, което сте изгубили умножете по 1,5. Например, ако сте загубили 400 грама по време на тренировка, след това трябва да изпиете 600мл. вода. Не е задължително да изпиете всичко наведнъж, но колкото по-бързо го направите, толкова по-бързо ще възстановите температурата на тялото и сърдечния ритъм.

Грешка #4 Не се наспивате

Сънят е най-важният фактор за възстановяването след тренировка. Това е най-ценното време за възстановяване, защото тогава в организма протича подмяна на повредената мускулна тъкан с нова. Единственото време, в което мускулите растат до пълния си капацитет е по време на сън. А от друга страна качествения сън засилва тонуса, подобрява паметта и намалява стреса, което ни помага да сме ползотворни през деня.

Вземи сега моята нова книга 155 ЛЕСНИ, ВКУСНИ и ЗДРАВОСЛОВНИ РЕЦЕПТИ+ Хранителен дневник и стартирай своя нов начин на живот. Разбери повече от тук.

 

, ,